Additional questions on form 751-SD
Hi Valérie
I have a question regarding the form 751-SD - we filled it out and sent it back to Direction Generale des Finances Publiques.
Under 3 ‘Caracteristiques des locaux affectes a votre activite’ we declared that we use around 100 m2 for our Chambre d’hote ÌÒÖÓ°Ôº (that’s basically the 1st floor with two big guest rooms).
Now we got back the following questions to be answered
- Quelles sont les prestations fournies aux hôtes parmi les suivantes ?
- petit-déjeuner
- nettoyage des locaux durant le séjour (en dehors du jour d’arrivée et du jour de départ)
- linge de maison fourni durant la durée du séjour à l’ensemble des hôtes
- service de réception même non personnalisé de la clientèle
- En dehors des deux chambres privatives que vous louez, les hôtes disposent-il d’autres espaces ?
- Durant l’année, occupez-vous à titre personnel les chambres d’hôtes et/ou les espaces mis à la disposition des hôtes?
Could you help me understand why this is important? What is the impact?
Do these services go beyond the usual chambre d’hote standard? Is it from a tax perspective a disadvantage to e.g. let guest use the living room (or the other way round, would it be an advantage?)
(with the micro-entreprise we had chosen the tax option ‘option pour le régime micro-sociale simplifié’, so tax shoud be calculated on the revenue on a quarterly base).
Thanks a lot for your help on this
Best
Sylvie